onsdag 19 februari 2014

Fotoutmaning DIY



Det här tyget vet jag att jag visade för länge sedan. För några veckor sedan kom inspirationen till att sy en tunika av det. Så den är en DIY av mig. 




Jag ville göra något av mina bilder mer än att de bara finns på bloggen. Då kom idéen om en tavelvägg över soffan i vårt vardagsrum. Fina svägerskans fina bilder på våra barn och vår familj fick också vara med. Det var lite mätande och pyssel med fina mannens som hjälp. Sedan blev det så här. Det känns också som ett DIY. Så det blev två bidrag idag i fotoutmaningen DIY. 

Vill ni se fler bidrag titta in hos Tatjanis.

Ha en fin onsdag

Kram Pernilla

16 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Jag tackar för bilden på tavelväggen, jättesnyggt, den gav mig inspiration till en tavelvägg på valparna som jag planerat länge... Var kommer ramarna ifrån?
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad fin och vilken trevlig fotvägg du har fotat, ha en riktigt fin onsdag kram Karin

    SvaraRadera
  3. Så roligt att kunna sy så där, önskar jag hade tålamodet att sy. Snygg blev den.
    Jättefin tavlevägg också, visst är det roligt att kunna njuta av bilder på väggen.
    Önskar dig en fin dag
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. vad fint med en tavelvägg, gillas skarpt. Skönt att kunna sy så fint

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  5. Beundrar alla som kan sy! Gillar verkligen din DIY-tavelvägg, snygg o grafisk!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig tunika! Och tyget verkar jätteskönt :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Två fina bidrag!
    Och så duktig du är på att sy! Inspirerad minst sagt=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Så fint du gjort både på väggen och tunikan!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Å´vilken snygg tunika & gillar din tavelvägg. Håller också på och
    samlar på mig gamla loppade tavelramar :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  10. Du var mig en hejare på att sy! Vilken snygg tunika. Här har jag också en fotovägg, den utökas lite då och då åt alla spretiga håll :)
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad du är duktig med allt! Imponerad!
    Jag vill också ha en sådan där tavelvägg! Så fint! Måste ta tag i den biten trädgården tar all fritid.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  12. Vilken fin tunika, tavelväggen var fin också.
    Mamma C

    SvaraRadera
  13. Jag skulle aldrig "våga" sy en tunika. Kan bli en tummetott.
    Din blev fin och vilken härlig fotovägg med familjeminnen.

    Ha en fin torsdag. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  14. Så jättefin! Duktig du är!
    Tack snälla fina du för att du så flitigt skriver hos mig. Min gräsliga huvudvärk har gjort att jag bara inte orkat ta mig till datorn mer än nödvändigt, och du som också varit sjuk. Hmm, borde varit en bättre bloggvän och kryat på dig mer :) Men det är ju tur att du blev frisk ändå *ler* Kram till dig och må bacillerna hålla sig borta nu!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  15. Vilken fin blus du fixat till. Härligt när inspirationen kommer fram. Kram Anita

    SvaraRadera
  16. Jättefin fotovägg! Jag drömmer om att göra något liknande i vår hall men än har jag inte kommit igång.
    //Scaniatjejen

    SvaraRadera