söndag 23 oktober 2016

Får se om den kan trivas



När min fina vän och jag var på ljuskväll på Lödde plantshop köpte jag den här växten. Den kallas Dwärgkowhai. Jag har haft några innan men inte klarat av dem. Visst jag har då haft dem inne i rummet kanske för mörkt. Men den här gången har den fått en fin plats i köksfönstret. Jag är fast besluten att få den att trivas. Dock fick jag flytta den när jag skulle fotografera den. Ljuset är inte så lätt den här årstiden. 




Än så länge har den många blad. 





Till och med har det kommit lite nya blad som är så här skira och ljusgröna. 

Söndag och solen kikar fram lite. Får nog ta mig ut en stund fast jag är lite förkyld. Man brukar säga att frisk luft gör en gott. 

Ha en fin söndag 

Kram Pernilla



2 kommentarer:

  1. Fint fotad! Jag som mest är van vid suckulenter tycker den är törstigare än man kan tro. Så skir och vacker. Kommer nog att trivas nu när den får ljus.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera