måndag 6 mars 2017

En fin gåva ifrån Hedentorp



När brorsan och fina svägerskan var hos oss i lördags hade de med den här fina påsen med godsaker till oss. En fin marmelad med smaken Jordgubb och lakrits. En spännande smak. 




Marmeladen är ifrån "Mamsellen matverkstan". Det är de som har trädgårdskaféet på Hedentorps plantskola. Dit gör jag gärna ett besök. Där finns så mycket fint. 




Den lilla pastillasken var en tiopoängare till min man. Mackmyra Swedish single malt whisky pastilles. Det kan inte bli bättre till mannen min. Dock är jag också glad för whisky i dag så jag måste också smaka de små pastillerna. 

Tack inte bara för de fina godsakerna utan även tack för en fin kväll med våra nära och kära. 

Söndagen bestod av en tur till det stora varuhuset med fina sonen. Det planerades och handlade lite till den kommande flytten. Känns som vi nu har läget under kontroll. 

Eftersom helgen flög i väg i ett nafs har jag mycket kvar på min vill göra lista. Jag ska i eftermiddag ta tag i mina pelargoner som behöver väckas. Sedan har jag lite tomatfrön som ska i jorden. får se hur mycket jag hinner med innan det är kväll igen.

Ha en fin måndag 

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Ja Hedentorps är ett smultronställe att återvända till! Tack själv och vi hoppas att både marmelad och karameller ska smaka :)
    Kram Maria

    SvaraRadera