tisdag 18 april 2017

Vita ranunklar och stjärnflocka



Precis innan påsklovet började hade jag köpt vita ranunkler och stjärnflocka. Jag tycker dessa blommor är så vackra. Så när vi var på väg på vårt lilla äventyr kunde jag inte slänga dessa vackra blommor som fortfarande stod fint. Jag lämnade dem i vasen när vi begav oss iväg. När vi nu kom hem hade de blommat färdigt. Men det var det enda som slokade. Allt annat var så fint när vi kom hem. Fina sonen hade skött alla våra växter exemplariskt. Tomaterna hade växt trettio cm ungefär. Pelargonerna är hur fina som helst. Jag är så stolt att han klarade av att sköta alla växterna. Jag är ju då en som har väldigt många växter, så det var inget litet jobb. Han tycker nog det är skönt att vi är hemma igen.




Vårt äventyr kommer jag visa snart. Det är en del foto att redigera först. Så länge får vi njuta av den vita ranunklen.




Även stjärnflockan är en favorit. Så skir och fin. 

Redan tisdag och dax att jobba igen. Kort vecka bara fyra arbetsdagar. Härligt!

Ha en fin start på veckan 

Kram Pernilla

1 kommentar: